Zon, zee, duiken en Fred

15 maart 2014 - Ko Tao, Thailand

Na 3 dagen op ko samui gespendeerd te hebben was het tijd om mijn wandelschoenen uit te doen, degene die niet zijn gejat, en de slippers aan te doen. We gaan naar Ko Tao. Ko Toa is het kleinste eiland van de drie en een echt duikresort als ik mijn backpackbijbel mag geloven. En een duikresort is het zeker, alleen al op de boot ernaartoe kreeg ik meerdere aanbiedingen voor een duikresort. Op de boot ontmoet ik ook een nieuwe vriend, Fred genaamd. Een in amerika geboren man met een australisch paspoort die magischerwijs vloeiend russisch, frans, duits en uiteraard engels spreekt. Niet dat dat voor mij handig is maar wat wel handig is, is dat hij 1300 duiken op zijn naam heeft en gekwallificeerd is om master divers op te leiden. Een goede duiker kortgezegd. Na het besluit te nemen om met fred een resort te zoeken, heb ik al gezegd dat hij 56 en lijkt op Jeremy Clarkson van Top Gear is?, kwamen we aan op Ko Toa. En meteen merk je dat het een duikerseiland is maar maarten is gewapend met zijn bijbel dus op naar Buddha Diving. Een mooi hotel met zeer ervaren duikinstructeurs en 6 duikmogelijkheden per dag. Goede kamer geboekt en dankzij fred the negotiator korting gekregen en de enige kamer met uitzicht op zee ( zie foto's). Na het avondeten wat gedronken en tijd om te gaan slapen want we moesten er om 6 uur uit voor onze eerste duik. Prachtige duiken zijn het, mooi helder warm water en mooie vissen en koraal. Nu is het tijd om te relaxen en even niks te doen want vanavond is het tijd voor de nachtduik en morgenochtend de duik waar ik het meest naar uitkijk.... de grotduik. Tot morgen!