Dit was het dan

27 maart 2014 - Ranong, Thailand

Nu het einde niet meer in zicht is maar hij daadwerkelijk hier is en ik op een busstation aan mijn koffie zit te lurken, is het tijd terug te kijken op mijn reis. Wat een spontaan idee was geweest is een heuse maand in thailand geworden. Na wat plannen en wat spulletjes kopen was het tijd om te gaan naar dat verre thailand, alleen en voor het eerst met een backpack. De eerste dag had ik vaak het gevoel alsof ik een idioot was en waarom ik hier aan begonnen was. Na een paar dagen was dat gevoel helemaal weg en sindsdien is de maand voorbijgevlogen, te snel. Deze maand heeft me veel geleerd, en niet alleen over mezelf maar ook over andere mensen uit andere landen, leerzaam en leuk is et al met al geweest. Uiteidelijk wil ik iedereen bedanken voor de leuke berichten, stomme opmerkingen en flauwe grappen over mijn reis en ik zou iedereen aanraden ooit ook zoiets te doen, alleen en niet geheel vorbereid om te leren wie je bent en wat je kan. Iedereen bedankt en in het bijzonder mijn ouders die dit mogelijk maakten en Sjoerd, mijn baas bij Bangkok Market die me van alles eeft verteld en me enthousiast heeft gemaakt over Thailand.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa:
    27 maart 2014
    Hai zoon,

Dat heb je mooi gezegd. Maar ik wil wel graag m'n eigen zoon terug. Al ben ik er niet zo bang voor dat je een adere kijk op de wereld en de medemens hebt gekregen. Dat proces gaat namelijk nog de rest van je leven door.

Goeie reis gewenst en ik hoop dat je lekker kunt pitten tijdens de lange nacht van de terugvlucht. Je moeder en broer staan op Schiphol klaar.
  2. Yvonne Bosman:
    28 maart 2014
    Hoi Maarten, op de valreep heb ik al je blogs gelezen. Je vader heeft jouw reisverhalen op onze Ipad opgezocht. Nu is de keuken opgeruimd na mijn verjaardagsavond, is het midden in de nacht en zit ik je Thaise avonturen te lezen. Nu nog de foto's bekijken maar dat doe ik wel in Heerhugowaard. Je verhalen herinneren mij aan mijn wereldreis. Een goede reis, een heerlijke thuiskomst en werk ze dit weekend! Gr. Yvonne en Henk