De laatste stop

24 maart 2014 - Ko Phayam, Thailand

Na een paar prachtige dagen op ko phi phi dacht ik het besluit te hebben genomen daar tot het eind te blijven, maar dat is natuurlijk geen backpacken. Dus na enig getwijfel heb ik toch besloten met Martin mee te gaan naar ko Phayam om daar nog 3 dagen te verblijven voor ik naar huis ga. Een goed besluit, Phayam is nog heel rustig
Met weinig toeristen en lekker lage prijzen. Hoe leuk ko phi phi ook was, leuker zal het niet worden want de hele groep die ik daar had ging weg en ik dus maar ook. Maar goed, over ko Phayam. Ko Phayam is volgens de boekjes een van de weinige eilandn die nog niet geheel is overgenomen door toeristen, endat klopt ook. Er zijn hier zoooo weinig toeristen dat er zelfs geen 7 eleven of pinautomaat te vinden is. Dat laatste is mooi balen want nu moeten martin en ik met de speedboot terug naar het vasteland alleen maar om even te pinnen. Met een scooter kun je op Phayam lekker rondrijden en genieten van de prachtig witte en zeer lange stranden en je kan er zelfs geheel gratis liggen zonder je buurman of buurvrouw aan de kant te moeten duwen. Een relaxt eiland dus en dat komt mooi uit voor mijn laatste paar daagjes. Morgen nog even een dagtour doen in de natuur en dan is het tijd om nog 2 dagen de zon te aanbidden en de honden te aaien terwijl je eigenlijk wilt slapen in het zand. Tot later en geniet van de koude aankomende nacht (ik lees het nieuws)